Thursday, July 9, 2009

rol kesmek iidir, cildi besler


yemin etmisligim vardi, yazlari pantolon giymiicektim. giymedim de... soora bi tasra universitesinde mesaiye basladigimda uzun sac+sakal zoraki kargo pantolon ile takim elbiseli rakiplerimin arasindan mulakata girdim. soora da ayar cektiler "bak delikanlisin, olmaz bole, hedehodo." bozuldum, acaip hem de. soora sakalin cilkini cikardim, hep kotla gittim ise/okula...yaklasik 3 sene once vuku buldu bunnar.

Soora yeni kitaya gidince, ne goreyim, bizim hepimizin "bize ne lan, biz buyumedik" (butun adamsendeciler icin konusurken biz diorum) giyim tarzi burda norm! cadde hardcoreculari burda yol iscileri...ole bi tezat iste. o zaman basladi kamu icinde iken "gorev icab ederken" ciddi/duzgun giyinme telasi, sakaldan vazgecme. aslinda temel saik degismemisti: etraftaki cogunluk neyse ziddini davranmak. bu esnada enteresan bisey vuku buldu. Ise/okula giderken ne kadar duzgun ve ozenli davraniosam bu cevrenin disinda da bi o kadar futbol formali, metal/punk tisortlu, piramid kemerli (esku punk usul uleyn, cadde isi diil) biri oldum. bi kere "aa sen punk miydin" lafini duydum; bi kere de market'de marketarabasiynan yarisirken derslerine girdiim ogrencilerin kafalarini cornflakes kutularina gomup gormuomus ayagina yattiklarina sahit oldum. Laf-diil-icraat halindeki anarsikleri desteklemeye gaz vermem ile anarsik/punk gozukenlerin bir cogunun kolpa olduguna da, kapitalist pic imajli insanlarin arasindan siki anarsistler ciktiina da tanik olmam ayni zamana denk geldi. sasirdim, uzuldum, sevindim. Su an amariga'da herkes sortla gezerken ben "yazin mesai saatinde sortla gezeni essekler bafilesin!" yeminini etmis bi insanim. nereden nereye...

yine de ben burda bi maraz goremiorum. bu iki halimden birinin digerinden daha samimi ya da durust oldugunu dusunmemek lazim. bilakis zit anlamda birbirini besleyen seyler, dislayarak besledikleri de vak'adir.

bi taraftan bole iken diger taraftan da Torkiyemizin, memleketimizin "ye kurkum yenin" gumbur gumbur isledii bi cografya oldugunu unutmamak lazim. Ozellikle "sinif atladik, burjuva olduk" die gerim gerim gerinen ortasiniflari ya elit bi kustahlik ile ya da proleter/altsinif bi tokat ile ezmek bence farz (ben ikincisini yapamiorum, yapanin heykelini yaparim ancak). Her insan samimi davranisi dakkasinda sezer, ama ne yazik ki ortasinif mensublari bunun disinda! Onun icin samimi olucak kadar ii rol kesmeyi ogrenmemiz lazim. Evet rol kesmek diorum (bkz Fight Club/Simon says)...

Yani sorunumuz bize yabanci bir yasam tarzini rol kesmeye baslayarak sindirmektir. Vasati siniflar el pence divan durmaya baslar, saygi da kusur etmezler. biz de biraz yipraniriz, o "yipranma payi" da her yatirimda mevcut, mesele "amortisman" isini cozmek. Asil ben o noktada takilmis durumdayim. ona da siz kafa patlattin aq!

bi de Erdala, su blog'un facasini ne zaman duzelticez? bi el atalim...

No comments:

Post a Comment